Saturday, January 16, 2010

Malunya aku kepada..

Malunya aku kepada..

- Allah stiap kali aku melakukan maksiat dan mengabaikan perintahnya..sedangkan stiap detik aku menyedut oksigen utk trus hidup..tanpa rahmat & nikmatNya, tiadalah aku di dunia ini..

- Rasul S.A.W. stiap kali aku gagal meneruskan sunnah da'wah baginda hatta kpd keluargaku..sedangkan Islamnya aku skrg adalah dgn hasil usaha baginda serta sahabat2..

- Keluargaku stiap kali aku gagal menjalankan tanggungjawabku sbgai anak,abang dan adik..stiap kali aku gagal mendoakan kesejahteraan mereka dan pelepasan mereka dari azab api neraka stiap kali selepas solatku..

- Guru2ku stiap kali aku gagal meng'amalkan semua ilmu yg telah mereka ajarkan kepadaku..stiap kali aku gagal mendoakan kesejahteraan dan pelepasan mereka dari azab api neraka stiap kali selepas solatku..

- Ikhwahku stiap kali aku melihat 'amal mereka lebih mantap dan lebih istiqamah berbanding dgn 'amalku yg trlalu sdikit ini..

- Teman2ku stiap kali aku melihat mereka lebih berjaya sedangkan aku mampu utk berjaya seperti mereka.

- Ahlul beitku stiap kali aku melakukan lebih byk prkara2 lagha brbanding mereka, lebih kurg solat brjemaah d msjid brbanding mereka dan lebih byk lebih2 brbanding mereka..


HambaMu ini malu Ya Allah utk brhadapan dgnMu lantaran byknya dosa & kesalahan yg aku lakukan..terimalah taubatku ini..jika Kau tidak menerimanya,aku trmasuk d dlm golongan org2 yg rugi..terimalah taubatku ini Ya Allah!


4 comments:

Neo Rantissi said...

Akhi, semoga terus thabat atas jalan ini, semoga kita saling menguatkan antara satu sama lain.

all the best mate!

islahmujahidin said...

ya Akhi..
Kita manusia yang lemah

jgn gentar dan jangan risau
sekiranya kita ikhlas
ALLAH pasti memberi ganjaran jauh lebih baik =P

padel ikan goreng said...

ammu sayyed..

buss..

lau nta eiz haggah, ana ma'ak..insyaAllah..

nak ikan?mai umah...hehe

=)

Mohd Zulhilmi Bin Azelan said...

jzkk ikhwah..

segan betul dgn antum yg lebih byk ber'amal..

terasa kerdil..maratib 'amal yg pertama pun x smpurna lg..cmne nk msuk yg kedua..ketiga dan strusnya?

'ammu fudhail..lau 'andak samak..kul hatta nta syab'an mesyi?lau nta syab'an,batni milian bardu insyaAllah(bil beid bas) :)